سرکه سیب برای موی سر ( بررسی فواید و مضرات سرکه سیب برای مو )

آخرین بروز رسانی: 1ام دی, 1402
فواید سرکه سیب برای مو

سرکه سیب به محصولی تبدیل شده است که باید در حمام خود داشته باشید تا از زیبایی موهای خود مراقبت کنید. مقرون به صرفه، طبیعی و فوق العاده موثر بوده و تمامی فواید را برای مو یکجا دارد و تقریباً هیچ نقطه ضعفی ندارد. موهای براق، افزایش رشد، اثر ضد شوره سر و دیگر موارد از ویژگی‌های آن است. ما اسرار آن را مرور می‌کنیم و دستورالعمل‌های مربوط به هر استفاده را به شما ارائه می‌دهیم. در نهایت در صورتی که یک بطری سرکه در دست ندارید، چند گزینه جایگزین معرفی می‌کنیم.

خواص سرکه سیب برای مو چیست؟

1. رشد مجدد موها

این یکی از بهترین فواید سرکه سیب برای مو آن است که سرکه سیب باعث رشد سریع مو می‌شود. سرشار از عناصر کمیاب و مواد معدنی، گردش خون را تحریک کرده و فولیکول مو را تقویت می‌کند و نتیجه آن این است که ریشه‌ها قوی‌تر شده و رشد آن تقویت می‌شود.

2. براق شدن موها

خواص سرکه سیب برای مو

سرکه رازی است که خوشبختانه به خوبی کشف شده است تا درخشش را نمایان کند. از یک طرف، کوتیکول‌ها را صاف و سفت می‌کند. از طرف دیگر اسید استیک موجود در آن سنگ آهک را از بین می‌برد، بنابراین باعث براق شدن موها می شود و برای موهای کدر به شدت توصیه می‌شود! همچنین اسید لاکتیکی که در سرکه وجود دارد در رفع تیرگی زیر بغل بسیار موثر است که اطلاعات مربوط به آن را در مقالات دیگر به طور کامل بررسی کرده ایم.

3. خواص سرکه برای رفع شوره سر

آنتی باکتریال و ضد قارچ بودن از دیگر خواص سرکه سیب برای مو است که این سرکه را به یک ضد شوره طبیعی تبدیل کرده است و برای رفع شوره سر مورد استفاده قرار می گیرد. تمام باکتری‌ها و قارچ‌های مسئول شوره سر را از بین می‌برد و خارش سر را نیز تسکین می‌دهد. همچنین برای از بین بردن شپش داروی خوبی است. هنگامی‌که موهایتان خارش دارد یا پوست سرتان تحریک شده است، در استفاده از سرکه سیب شک نکنید.

جهت خرید شامپو ضد شوره ترکیه ای و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

4. روشن کننده طبیعی مو

سرکه سیب یک روشن کننده طبیعی است که برای موهای بلوند یا قهوه‌ای آفتاب سوخته مناسب است. رنگ موهای طبیعی به شدت تغییر نمی‌کند، اما به شما امکان می‌دهد یک یا دو سایه روی موی خود به دست آورید که این بد نیست. اگر نیاز به مقدار بیشتری تغییر در رنگ موهای خود دارید بهتر است از رنگ موی اصل استفاده کنید برای خرید رنگ موی لورال می توانید به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

5. سرکه سیب به باز شدن موها کمک می‌کند

سرکه سیب برای مو و باز کردن گره ها

از خواص سرکه سیب برای مو آن است که به طور قابل توجهی فیبر مو را نرم می‌کند و هنگام برس زدن گره‌ها باعث باز شدن آنها می‌شود. نمونه مشابه این خواص را در روغن زیتون و ماسک هایی که با آن تهیه می شود نیز می توانید پیدا کنید. طریقه استفاده روغن زیتون برای مو را در مقالات دیگر الو ارس بررسی کرده ایم که می توانید از آن استفاده نمایید.

6. رفع چربی کف سر

چربی کف سر علت نازک شدن موها در بیشتر مواقع می باشد. چربی موجود در کف سر به مرور موجب بسته شدن کوتیکول های کف سر شده و در نتیجه تار موها به تدریج نازک شده و در نهایت می ریزد. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است تا هر ماه کف سر خود را پاکسازی کنید یکی از راه های پاکسازی کف سر استفاده از ماسک سرکه سیب است کافی است تا سرکه سیب را با آب رقیق کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی کف سر باقی بماند سپس با شامپو موهای خود را شست و شو دهید.

 

حتما بخوانید: دئودورانت چیست

 

 

7. به کم کردن موخوره کمک می‌کند

فواید سرکه سیب برای موخوره

این یک ترفند برای آشکار شدن موهای مجعد و موهای وز است که گاهی اوقات از وز شدن غیرقابل کنترل رنج می‌برند. سرکه سیب، با سفت کردن پوسته سر، موها را صاف‌تر می‌کند و بنابراین کمک می‌کند تا موهای وز کوچکی که همه جا را گرفته‌اند کم شود. یکی از راه های دیگر برای درمان استفاده از روغن میوه ی آرگان است. در مقاله ی دیگری در مورد خواص روغن آرگان توضیح داده ایم.

8. کاهش وز در موها

وجود وز در بالای تارهای مو برای اغلب ما خوشایند نیست و ظاهر موها را شلخته نشان می هد. در اغلب مواقع وز شدن موها به دلیل خاصیت قلیایی در آنها است با استفاده از اسیدیته سرکه سیب می توان تا حدودی این وزها را کاهش داد. اما اگر وز موها به دلیل خشکی تار مو است خرید نرم کننده مو خارجی می تواند به از بین بردن ان کمک کند. اگر چند ساعت بعد از حمام وز بر روی موهای شما ایجاد می شود می توانید انواع ژل مو زنانه  و مردانه برای کنترل آن استفاده نمایید.

مضرات سرکه سیب برای موی سر

در لیست مضرات سرکه سفید برای مو باید به بوی سرکه اشاره کرد شاید برای همه جذاب نباشد، اما بدانید که به محض خشک شدن مو از بین می‌رود. در بدترین حالت، می‌توانید یک قطره اسانس را نیز به آن اضافه کنید تا بوی قوی سرکه را بپوشانید.

بهتر است از سرکه برای موهای خشک یا موهای شکننده خودداری کنید، این نوع مراقبت از آنها نیست. برای آبرسانی و تغذیه بهتر است به روغن‌های گیاهی یا کره‌ها روی آورید. سرکه سیب، حتی اگر برای مو بی ضرر و بسیار مفید باشد، باید معقولانه استفاده شود.

در واقع استفاده زیاد از آن می‌تواند مو را خشک کرده و پوست سر را تحریک کند حتی گاها موجب خشک شدن موی سر نیز شود به همین علت توصیه می شود حتما از کرم مو بعد از ماسک سرکه سیب استفاده نمایید. بنابراین ما استفاده از آن را بعد از هر شامپو توصیه نمی‌کنیم و یک بار در هفته کافیست. هیچ گونه عوارض جانبی آزاردهنده‌ای مانند ریزش مو یا سایر بلایا برای مو در خصوص سرکه سیب شناخته شده نیست و استفاده از آن حتی در دوران بارداری کاملاً امکان پذیر است.

یک روش درمانی دیگر هم برای رشد مو وجود دارد. برای اینکه با این روش بیشتر آشنا شوید می‌توانید مقاله مزوتراپی مو چیست؟ را مطالعه کنید تا به طور کامل در مورد مزوتراپی موی سر و فواید آن اطلاعات کسب کنید.

برای خرید رنگ مو آنلاین از بهترین برندها به فروشگاه مراجعه نمایید.

چگونه از خواص سرکه سیب برای موی سر استفاده کنیم؟

• موهای خود را با سرکه سیب آبکشی کنید.
• استفاده از سرکه سیب در آب شستشو بعد از شامپو بیشترین کاربرد را دارد.
• بطور مشخص از نظر مقدار مصرف 4 قاشق غذاخوری سرکه را به یک لیتر آب گرم اضافه کرده و مخلوط کرده و سپس موهای خود را با این فرآورده آبکشی نمایید.
• شامپو باید برای اولین بار کاملاً آبکشی شود، سرکه سیب آخرین آب شستشو است. پس اجازه دهید در هوا خشک شود تا اثرات آن چند برابر شود.

برای استعلام خرید شامپو بدون سولفات از بهترین برندها به فروشگاه الو ارس مراجعه کنید.

— ماسک سرکه سیب درست کنید

ایده ماسکی که با درخشندگی موها را کمی بازیابی می‌کند، همیشه خوب است. در یک کاسه کوچک، یک تخم مرغ را بشکنید، دو قاشق غذاخوری سرکه بریزید و سپس یک قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کنید.

از نظر زمان نیم ساعت خوب است، اما می‌توانید آن را تمام شب روی مو نگه دارید. پس از آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که موهای خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید  می توانی از شوینده های فرس سولفات یا شامپو گلیس استفاده نمایید. ( بررسی انواع و قیمت شامپو گلیس ) و نتیجه را تحسین کنید!

— سرکه سیب را اسپری کنید

یکی دیگر از مراقبت‌های طبیعی مو با سرکه سیب است، با این روش می‌توانید موخوره گیری در خانه انجام دهید. برای تهیه آن نیازی به آموزش نیست، بسیار ساده است؛ فقط 3 قاشق غذاخوری سرکه را با نیم لیتر آب سرد رقیق کنید. همه چیز را در یک بطری اسپری بریزید و به موی خود بزنید.یک الی دو ساعت بر روی موهای خود بگذارید سپس آبکشی نمایید.

روغن تراپی مو چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات دیگر را بخوانید.

سرکه سفید یا سرکه سیب کدام یک را برای موهایمان انتخاب کنیم؟

سرکه سیب به طور قطع ملایم‌تر و طبیعی‌تر از سرکه سفید است. همچنین حاوی الکل کمتری است که باعث می‌شود مو کمتر خشک شود. در نهایت، بوی سرکه سفید کمی‌قوی‌تر و ماندگارتر از سرکه سیب است.

دسته‌بندی: بلاگ