برای رفع تیرگی زیر بغل از چه موادی استفاده کنیم؟ ( پیشگیری از تیره شدن زیر بغل )

آخرین بروز رسانی: 28ام آبان, 1402
رفع تیرگی زیر بغل

تغییر رنگ دادن و تیره شدن ناحیه زیر بغل، یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد به این علت لباس بدون آستین نمی‌پوشند. شاید این مشکل برای شما یا یکی از اطرافیانتان پیش آمده باشد و به دنبال راهکار و روشی مؤثر برای رفع تیرگی زیر بغل هستید. در این مطلب قصد داریم به روش‌هایی اشاره کنیم که در کاهش تیرگی این ناحیه از بدن تأثیرگذار هستند. اگر شما هم از این مسئله در عذاب هستید، با ما همراه باشید.

 

علت تیره شدن زیر بغل چیست؟

تغییر رنگ رنگدانه پوست از شایع‌ترین علت‌های تیرگی ناحیه زیر بغل محسوب می‌شود. همچنین تجمع سلول‌های مرده در این ناحیه و برهم خوردن تعادل هورمونی نیز می‌تواند منجر به تغییر رنگ زیر بغل شود.

 

درمان تیرگی زیر بغل

1- روغن درخت چای

چای سبز برای درمان تیرگی زیر بغل

برای استفاده از روغن درخت چای جهت رفع تیرگی زیر بغل، باید مقداری از این روغن را با آب مخلوط کرده و محلولی رقیق شده تهیه کنید. به منظور استفاده بهینه از این ترکیب مؤثر می‌توانید آن را داخل یک بطری ریخته و بر روی ناحیه زیر بغل اسپری کنید.

با استفاده از این روش ساده نه تنها به کاهش تیرگی کمک کرده‌اید بلکه از بوی نامطبوع زیر بغل نیز خلاص خواهید شد. روغن درخت چای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی نیز دارد. شما می‌توانید در دوره‌های کوتاه مدت به صورت منظم از این ترکیب معجزه‌آسا استفاده کرده و مزایای آن را مشاهده کنید.

2- زردچوبه

از زردچوبه به دلیل دارا بودن مواد آنتی باکتریال برای تهیه بسیاری از ماسک‌های خانگی استفاده می‌شود. یکی از راهکارهای رفع تیرگی زیر بغل، استفاده از زردچوبه به همراه عسل و شیر است. مقداری از شیر و عسل را با زردچوبه مخلوط کرده و اجازه دهید 15 دقیقه این ترکیب بر روی ناحیه تیرگی باقی بماند.

این روشن‌کننده طبیعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه‌ای مطلوب به شما نمایش می‌دهد. شما می‌توانید از این روش سه بار در طول یک هفته استفاده کنید. زردچوبه در کنار خاصیت روشن‌کنندگی برای کاهش التهاب پوست و خارش نیز مؤثر واقع می‌شود.

 

برای اطلاع از روش‌های پرپشت شدن ابرو می‌توانید مقالات دیگر را مطالعه کنید.

 

3- استفاده از آلوئه ورا

استفاده از الوئه ورا برای درمان تیرگی زیر بغل

برگ‌های تازه آلوئه ورا خواص بسیاری داشته که یکی از این فواید، خاصیت ضد باکتریایی است که در روشن شدن رنگ پوست تأثیرگذار است. برای این منظور باید یک برگ آلوئه ورا تهیه کرده و پوسته قسمتی از آن را جدا کنید و بخش ژل آن را بر روی ناحیه مورد نظر بکشید.

چند ثانیه بعد ژل خشک شده و شما می‌توانید پس از 15 تا 20 دقیقه با آب ولرم زیر بغل را شستشو دهید. برای رفع سیاهی می‌توانید هر روز این روش را امتحان کنید. به کمک آلوئه ورا رفع تیرگی زیر بغل در یک هفته امکان‌پذیر خواهد بود. اگر از باقی ماندن بوی الوئه ورا بر روی بدن برای شما ناراحت کننده است می‌توانید از انواع بادی اسپلش برای پوست خود استفاده نمایید تا ضمن رفع بوی بد از ماندن بوی عرق نیز جلوگیری شود اگر نمی‌دانید بادی اسپلش چیست می توانید در مقالات دیگر ما در این باره بخوانید.

4- آب لیمو ترش

یکی دیگر از راهکارهای مؤثر در رفع تیرگی زیر بغل، لیمو ترش است. کافی است یک عدد لیمو را از وسط نصف کرده و تکه‌ای از آن را به آرامی بر روی این ناحیه بکشید.

این پروسه را بین 5 تا 10 دقیقه تکرار کرده و پس از آن ناحیه زیر بغل را با شامپو بدن و آب سرد بشویید برای خرید شامپو بدن خارجی از بهترین برندها می‌توانید به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید. لیمو ترش دارای مقدار بالایی اسید سیتریک است که در حذف سلول‌های مرده نقش مؤثری دارد. به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب می‌توانید این پروسه را سه بار در هفته انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: عوارض لیزر موهای زائد

 

5- جوش شیرین و گلاب

آیا می‌دانستید مخلوط گلاب و جوش شیرین به عنوان یکی از رایج‌ترین راهکارهای سنتی برای رفع تیرگی زیر بغل، شناخته شده است. برای تهیه این ترکیب باید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به گلاب اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنیم.

حال باید مواد آماده شده را بر روی محل تیرگی مالیده و پس از گذشت 10 دقیقه با آب ولرم شستشو دهیم. ترکیب گلاب و جوش شیرین علاوه بر رفع تیرگی زیر بغل به رفع بوی نامطبوع و ایجاد بویی خوش در این ناحیه کمک می‌کند. استفاده از این روش ساده دو بار در طول یک هفته کفایت می‌کند. اگر ترکیب بوی جوش شیرین و گلاب برایتان خوشایند نیست برای از بین بردن این بو و جلوگیری از تعریق می‌توانید از رول ضد تعریق استفاده نمایید.

 

6- سرکه سیب

سرکه سیب در درمان تیرگی زیر بغل

ترکیب آب و سرکه سیب از روش‌های مؤثر در رفع تیرگی زیر بغل است. یک اسفنج یا پنبه را به مخلوط آب و سرکه سیب آغشته کرده و بر روی این ناحیه بکشید. مدت زمانی بین 10 تا 15 دقیقه زمان لازم است تا این محلول به مرحله اثربخشی برسد. در آخر نیز می‌توانید محل تیرگی را با آب ولرم شستشو دهید.

سرکه سیب از اسید لاکتیک و اسیدهای آمینه تشکیل شده است که به حذف سلول‌های مرده کمک می‌کند که هم در رفع تیرگی بسیار مورد استفاده است و هم کاربرد سرکه سیب برای مو بسیار زیاد و غیر قابل انکار است.

 

7- استفاده از سیب زمینی

اگر به هیچ کدام از مواد ذکر شده در راهکارهای رفع تیرگی زیر بغل دسترسی نداشتید، می‌توانید از سیب زمینی استفاده کنید. اسید سیتریک موجود در سیب زمینی به کاهش تیرگی کمک کرده و همچنین شما می‌توانید برای کاهش لک‌های ناشی از اسکار و جوش نیز از این ماده خوراکی استفاده کنید. یک سیب زمینی را رنده کرده و سپس آب آن را بگیرید.

پنبه یا اسفنجی نرم را درون آب سیب زمینی قرار داده و به مدت 10 دقیقه بر روی محل تیرگی بکشید. از آنجا که این روش عوارض خاصی پس از مصرف ندارد، شما می‌توانید یک تا دو بار در روز آن را امتحان کنید.

8- خیار

تسکین التهاب، رفع تیرگی زیر بغل، ایجاد آرامش و… از مهمترین خواص خیار برای پوست هستند. یک خیار تازه تهیه کرده و بر روی ناحیه تیرگی قرار دهید. مدت زمان 10 دقیقه برای این پروسه کافی بوده و سپس می‌توانید تکه خیار را دور بیندازید. شما می‌توانید هر روز یک یا دو بار از تکه‌های خیار برای کاهش تیرگی استفاده کنید.

جهت اطلاع از قیمت افتر شیو و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

چگونه از تیره شدن زیر بغل جلوگیری کنیم؟

رفع تیرگی زیر بغل

شاید شما هم از این موضوع اطلاع نداشته باشید که استفاده زیاد از دئودورانت و محصولات ضد تعریق در طولانی مدت باعث تغییر رنگ ناحیه زیر بغل می‌شود اگر نمی‌دانید دئودورانت چیست این مقاله را بخوانید. الکل موجود در این محصولات عامل اصلی در تیرگی پوست است. به همین جهت هنگام خرید محصولات بهداشتی، کالاهایی را خریداری کنید که فاقد الکل باشند. همچنین خرید لوسیون بدن می تواند برای رفع خشکی و رفع تیرگی پوست مناسب باشد.

یکی دیگر از مواردی که به تیرگی پوست کمک می‌کند، پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان است. اصطکاکی که این لباس‌ها بر روی پوست ایجاد می‌کنند از مهمترین عوامل در تغییر رنگ زیر بغل محسوب می‌شود؛ همچنین بسیاری از بیماری‌ها و ضایعه‌های پوستی نیز از این علت نشأت می‌گیرند.

لازم به ذکر است، استفاده از تیغ اصلاح به دفعات، نقش چشمگیری در سیاه شدن رنگ پوست دارد. از آنجا که آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای رفع موهای زائد، تیغ اصلاح است، بسیاری از افراد از این روش استفاده می‌کنند؛ به همین جهت تعداد افرادی که با تیرگی زیر بغلشان درگیر هستند، افزایش پیدا می‌کند.

 

حتما بخوانید: آلزایمر در سالمندان

نتیجه گیری و جمع بندی

در آخر باید به این نکته اشاره داشته باشیم که اهمیت دادن به بهداشت فردی، بهترین روش برای رفع تیرگی زیر بغل و جلوگیری از مشکلاتی مانند تغییر رنگ دادن پوست است. شستشوی منظم و رعایت موارد بهداشتی از تجمع سلول‌های مرده جلوگیری کرده و دیگر جای نگرانی برای سیاه شدن رنگ پوست باقی نمی‌گذارد.

 

 

برای استعلام قیمت و خرید بوگیر ماشین ظرفشویی فینیش به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

 

دسته‌بندی: بلاگ