بهترین قرص ماشین ظرفشویی کدام است؟ ( بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی )

آخرین بروز رسانی: 16ام دی, 1402
بهترین قرص ماشین ظرفشویی کدام است؟ ( بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی )

یکی از وسایل بسیار کاربردی در آشپزخانه‌ ماشین ظرفشویی می باشد. استفاده از ماشین ظرفشویی  علاوه بر ایجاد زمان و تایم خالی باعث کم شدن مصرف آب در هنگام ظرف شستن نیز می‌شود. با تمام این فواید اگر این دستگاه نتواند به خوبی ظروف را تمیز کند سلامتی اعضای خانواده را نیز به خطر می اندازد. انتخاب شونیده در شست وشوی صحیح ظروف بسیار مهم است.

یکی از بهترین شوینده ها قرص های ماشین ظرفشویی می باشند استفاده از قرص‌های ماشین ظرفشویی می‌تواند به بهترین شکل ظروف را تمیز و عاری از آلودگی می کند. اما انواع مختلفی از این نوع شونیده در بازار وجود دارند که برندهای متفاوتی آنها را تولید می کنند در بین این همه کدام یک برای استفاده بهتر است؟ در این مقاله قصد داریم نکات مهمی در زمینه انتخاب بهترین قرص ماشین ظرفشویی به همراه بهترین برند‌های موجود بیان کنیم.

 

ویژگی‌های بهترین قرص ماشین ظرفشویی

برای انتخاب از میان بهترین شوینده ماشین ظرفشویی مانند ژل، مایع ماشین ظرفشویی و…  قرص‌ها معمولاً کیفیت بالاتر و طرفداران بیشتری دارند. اما بهترین قرص برای ماشین ظرفشویی کدام است؟ در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های که باید در هنگام خرید قرص ماشین ظرفشویی به آن‌ها توجه داشته باشید گفته شده است :

 

بهترین قرص ماشین ظرفشویی کدام است؟ ( بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی )

 

> کیفیت مناسب در شستشوی ظروف

اولین و مهم‌ترین نکته برای انتخاب بهترین قرص، کیفیت در شستشو است. البته این موضوع را نمی‌توانید تا قبل از استفاده قرص متوجه شوید. به همین دلیل باید حتماً از قرص‌های مختلف استفاده کرده و نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی مختلف را بررسی کنید تا بهترین مارک قرص با بالاترین کیفیت را پیدا کنید. در این زمینه می‌توانید از اطرافیان خود نیز سؤال کنید و از تجربه‌های آن‌ها استفاده کنید.

چند نکته در زمینه کیفیت شستشوی قرص‌های ماشین ظرفشویی وجود دارد. اول اینکه یک قرص خوب و با کیفیت باید تمام آلودگی‌ها و چربی‌های ظروف را حتی در صورت خشک شدن از بین ببرد. گاهی اوقات ظرف‌ها پس از شسته شدن تمیز به نظر می‌آیند، اما به محض خشک شدن لکه‌ها و رد آلودگی بر روی آن‌ها قابل مشاهده است. نکته دیگر این است که یک قرص باکیفیت باید بتواند بوی نامطبوع ظروف را نیز کاملاً از بین ببرد.

یکی دیگر از نشانه های مناسب بودن قرص آن است که پس از شستن و خشک شدن ظرف‌ها نباید هیچ اثری از ترکیبات خود شوینده نیز بر روی ظروف باقی بماند. یکی از علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی کیفیت نامناسب آن می باشد. در این صورت مجبور می‌شوید برای بار دوم ظروف را با دست بشویید. قرص‌های باکیفیت باید به طور کامل در آب حل شده و هیچ اثری از آن‌ها باقی نماند.

 

> شستشوی با کیفیت ظروف مختلف

اگر نحوه کار با ماشین ظرفشویی را به طور صحیح بدانید انواع مختلف ظروف از جمله ملامین، چینی، آرکوپال، شیشه و کریستالی شسته می شوند. بهترین قرص ماشین ظرفشویی باید بتواند تمام این ظروف را به خوبی تمیز کند. در بسیاری از مواقع رد آلودگی یا خط و خش بر روی ظروف‌ غیر شیشه و کریستال باقی نمی ماند و یا با چشم قابل مشاهده نخواهد بود.

ظرف هایی که از جنس شیشه و کریستال هستند به سرعت کدر شده و بر روی آنها خش و خط ایجاد می شود. گاهی اوقات نیز پس از شستن و خشک شدن لکه آب را به خود گرفته و ظاهری نامناسب به خود می‌گیرند.

اگر قرص کیفیت بالایی داشته باشد، از تمام ظروف شما در برابر خط و خش محافظت کرده و آن‌ها را کاملاً شفاف می‌کند. برخی از قرص‌های با کیفیت میزان سختی آب را کاهش داده و از آسیب دیدن ظروف یا باقی ماندن هرگونه لکه بر روی آن جلوگیری می‌کنند. کدر شدن ظروف و یا هرگونه لکه دیگری به دلیل جرم گرفتن ماشین ظرفشویی است که یکی از دلایل آن استفاده از قرص های نامناسب است برای رفع این مشکل باید با روش های مختلف اقدام به جرمگیری ماشین ظرفشویی کنید.

 

 

> سازگاری با انواع مختلف ماشین ظرفشویی

هنگام خرید بهترین قرص ظرفشویی باید حتماً به برند دستگاه خود توجه داشته باشید. البته قرص‌های باکیفیت از برند‌های معتبر معمولاً با تمام برند‌ها سازگاری دارند. به همین دلیل با انتخاب برندی شناخته شده و با کیفیت می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کرده و آن را برای هر ماشین ظرفشویی به کار ببرید.

 

> مصرف بهینه آب

ماشین‌های ظرفشویی میزان آب کمتری نسبت به شست وشوی عادی مصرف می‌کنند و همین امر باعث صرفه‌جویی زیادی در مصرف منابع ابی می‌شود. اما نوع شوینده مورد استفاده نیز در میزان مصرف آب بسیار اثرگذار است. هرچه قرص مورد استفاده شما باکیفیت تر باشد، میزان آب کمتری برای حل شدن آن و شست و شوی ظروف مورد نیاز است. علاوه بر آن به میزان مناسب و کنترل شده‌ای کف تولید می‌کند و برای آبکشی ظروف آب زیادی مصرف نمی‌شود.

 

> محافظت از دستگاه ماشین ظرفشویی

بهترین قرص ظرفشویی نه باعث اسیب رساندن به دستگاه می شود و نه بر روی ظروف خط و خشی ایجاد می کند. قرص‌ها در صورت کیفیت پایین به ماشین ظرفشویی شما آسیب‌ وارد می‌کنند و همین قرص کوچک در صورت کیفیت مناسب می‌تواند از دستگاه در مقابل آسیب‌های جدی محافظت کند.

قرص باکیفیت از تجمع چربی‌ها درون ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل چربی‌ها و باقیمانده غذا درون ماشین ظرفشویی رسوب نکرده و از خرابی دستگاه جلوگیری می‌شود. قرص باکیفیت دارای ترکیباتی است که چربی‌ها را در خود حل و آن‌ها را از ماشین خارج می‌کند.

یک قرص باکیفیت از تجمع این نوع رسوبات نیز جلوگیری می کند. آب لوله کشی در کشور دارای میزانی از سختی و ناخالصی است. به مرور زمان و با استفاده زیاد از این آب دستگاه رسوب کرده و آسیب می‌بیند. البته توجه کنید که به صورت منظم لازم است ماشین ظرفشویی را تمیز و رسوب‌گیری کنید و از مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی استفاده نمایید زیرا قرص به تنهایی نمی‌تواند تمام رسوبات را از بین ببرد.

 

 

> اطمینان از سلامت ظروف

اگر بخواهید انواع مختلفی از ظروف را در ماشین بگذارید یک قرص باکیفیت باید بتواند تمام آلودگی‌ها را از ظروف پاک کرده و در عین حال هیچ گونه آسیبی نیز به آن‌ها وارد نشود. ترکیبات موجود در قرص‌هایی که از کیفیت پایین‌تر به مرور زمان باعث اکسید شدن برخی از ظروف می‌شوند.
شما می‌توانید برای هر نوع ظرفی از قرص مخصوص استفاده کنید، اما قرص‌های باکیفیت بالا به ظروف شما آسیب نمی‌زنند. به همین دلیل با انتخاب قرص باکیفیت هم ظروف خود را به بهترین شکل تمیز کنید و هم از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری کنید.

 

حتما بخوانید: تميز كردن اجاق گاز

 

برندهای بهترین قرص ماشین ظرفشویی

چند نمونه را در ادامه معرفی شده اند :

 

— قرص  فینیش

بهترین قرص ماشین ظرفشویی کدام است؟ ( بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی )

فینیش یکی از برند‌های مطرح در زمینه تولید قرص‌های ماشین ظرفشویی است. محصولات تولید شده توسط این برند تنوع بسیار بالایی دارند. این شرکت چندین مدل مختلف قرص ماشین تولید می‌کند. محصولات فینیش معمولی، کلاسیک، کوانتوم، لیمویی و … از مدل‌های تولید شده توسط این برند هستند.
ترکیبات این نوع قرص‌ها به صورتی است که با خرید قرص ماشین ظرفشویی فینیش دیگر به هیچ شوینده دیگری در کنار آن نیاز نخواهید داشت.

این قرص ها بسیار قوی در پاک کنندگی و رسوب زدایی هستند. به سلامت و زیبایی ظرف‌ها کمک می‌کنند و از ایجاد هرگونه خط و خش در ظروف جلوگیری می‌کنند. قدرت پاک کنندگی این قرص به اندازه‌ای است که لکه‌ها و چربی‌های خشک شده بر روی ظروف را نیز به طور کامل پاک می‌کند. با استفاده از این قرص نیازی به ریختن نمک ماشین ظرفشویی نیست.

 

— قرص  فیری

بهترین قرص ماشین ظرفشویی کدام است؟ ( بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی )

برند دیگری که در زمینه تولید قرص‌های ماشین ظرفشویی فعالیت می‌کند، برند فیری است. این برند محصولات متنوعی از جمله قرص‌های معمولی، پلانتینیوم، لیمویی و چند کاره تولید می‌کند. قدرت پاک کنندگی و رسوب زدایی آن نیز بسیار بالا است و با خرید قرص ماشین ظرفشویی فیری می توانید مقاوم‌ترین لکه‌ها را نیز به راحتی پاک کنید.
لکه‌هایی مانند قهوه و چای و انواع مختلف چربی‌ها در کمترین زمان ممکن برطرف می‌شوند. علاوه بر آن خاصیت براق کنندگی و جلادهندگی نیز دارند که با استفاده از آن‌ها دیگری نیازی به استفاده از جلادهنده به صورت جداگانه ندارید. این قرص ظروف شیشه و کریستال را کاملاً تمیز و بدون لکه و بسیار شفاف تحویل می‌دهد. استفاده از رایحه لیمویی این قرص‌ها باعث از بین رفتن بوی بد ظروف می‌شود.

بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی

— قرص  پریل

بهترین قرص ماشین ظرفشویی کدام است؟ ( بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی )

پریل برندی آلمانی است که انواع مختلفی از شوینده‌ها را تولید می‌کند. انواع مختلف پودر‌ها، مایع ظرفشویی، قرص و … توسط این برند تولید می‌شوند. این محصول نیز در کناردو برند بزرگ دنیا یعنی فینیش و فیری کیفیت مناسبی دارد. علاوه بر آن قیمت با قیمت مناسبی در بازار عرضه می‌شود.

تنها عیب این نوع قرص‌ها این است که میزان سختی آب را کاهش نمی‌دهند و همین امر ممکن است باعث ایجاد خط و خش در ظروف شود. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید از نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید تا ظروف کمتر دچار خط و خش شوند.

برای خرید قرص ماشین ظرفشویی فینیش مدل کوانتوم بسته 80 عددی محصول با صرفه و با قیمت مناسب به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

 

— قرص  هوم پلاس

بهترین قرص ماشین ظرفشویی کدام است؟ ( بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی )

یکی دیگر از بهترین قرص ماشین ظرفشویی ایرانی که در بازار فروش بالایی دارد، برند هوم پلاس است. این برند از نظر کیفیت قابل مقایسه با برند‌های قبلی نیست اما قیمت بسیار مناسبی دارد و برای افرادی که توانایی خرید برند‌های دیگر را ندارند مناسب است. افرادی که از این نوع قرص استفاده کرده‌اند، به قدرت پاک کنندگی، جلا دهندگی، رسوب‌گیری و … در آن اشاره کرده‌اند. به همین دلیل می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

جهت اطلاع از قیمت جرم گیر ماشین لباسشویی و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

بهترین قرص برای ماشین ظرفشویی کدام است؟

با توجه به توضیحات و مزایای هرکدام از برند‌ها، می‌توان نتیجه گرفت بهترین قرص موجود در بازار، برند فینیش و فیری هستند این برندها دارای مدل‌های مختلفی از قرص ها هستند که هر کدام مزایا و قیمت متفاوتی دارند.

تنوع بالایی از قرص‌های تولید شده فینیش و فیری در دسترس است که می‌توانید با توجه به بودجه خود از آن‌ها خریداری کنید بعضی از مدل های این قرص ها شما را از خرید چندین محصول بی نیاز می کنندو همچنین به دلیل موادی که در ترکیبات خود دارند علت بوی بد ماشین ظرفشویی را حل می کنند. البته این دو برند قیمت بالاتری نیز نسبت به نمونه‌های دیگر دارند اما کیفیت آن‌ها اثبات شده است.

 

حتما بخوانید: انواع ارور لباسشویی ال جی

 

بهترین قرص ماشین ظرفشویی ال جی

همان‌طور که گفته شد قرص‌ها برند‌های مختلفی دارند که هنگام خرید می‌توانید سازگاری آن‌ها را با برند ماشین ظرفشویی خود بررسی کنید. اما برند‌های شناخته شده وجود دارد که به راحتی می‌توانید از آن‌ها خریداری کنید.

ماشین ظرفشویی ال جی مدل‌های مختلفی دارد و قرص‌های فینیش و فیری نیز در مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این دو برند با تمام مدل‌های ظرفشویی ال جی سازگار هستند.

 

دسته‌بندی: بلاگ