از بین بردن خال صورت در یک روز در خانه ممکن است؟! ( از بین بردن خال گوشتی + سطحی )

آخرین بروز رسانی: 5ام شهریور, 1402
از بین بردن خال صورت

از بین بردن خال، یکی از دغدغه‌های مهم افرادی است که به دنبال پوست صاف و بدون خال هستند. اکثر افراد بر روی پوست صورت یا بدن خود خال‌هایی در ابعاد مختلف دارند که تمایل دارند به گونه‌ای آن‌ها را از بین ببرند. در اینجا قصد داریم با روش‌های از بین بردن خال به طور کامل آشنا شویم و کلیه نکات مربوط به آن را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

 

برداشتن خال صورت در خانه

 

تمامی افراد، خال‌های ریز و درشتی بر روی پوست خود دارند که از وجود آن‌ها ناراضی هستند. حتی برخی از نوزادان با خال‌هایی متولد می‌شوند و برخی نیز پس از ورود به نوجوانی و جوانی دچار خال‌های پوستی می‌شوند. با این حال وجود خال بر روی پوست برای افراد ناخوشایند است.

در گذشته برداشتن خال کار چندان ساده‌ای نبود و در اغلب موارد جای زخم و اسکار آن باقی می‌ماند و به همین دلیل اکثر افراد تمایلی به برداشتن آن نداشتند. اما در سال‌های اخیر روش‌های بسیار موثری برای برداشتن خال ابداع شده است که با استفاده از آن‌ها اکثر خال‌ها بدون باقی ماندن جای زخم، برداشته می‌شوند. در نتیجه افراد زیادی تمایل دارند از شر خال‌های صورت و بدن خود خلاص شوند و پوست صافی را برای خود ایجاد کنند.

 

برای از بین بردن خال در منزل روش‌های زیادی را شنیده‌اید، در ادامه، چند روش عمومی برای کمک به کاهش یا از بین بردن خال‌ها آورده‌ایم:

سیر

استفاده از سیر برای از بین بردن خال‌ها می‌تواند در مدت زمان مشخص به کوچک‌تر شدن خال‌ها و در نهایت از بین رفتن آن‌ها منجر شود. دلیل این اثر احتمالی این است که سیر حاوی آنزیم‌هایی است که می‌تواند خوشه‌های سلولی را که ممکن است باعث ایجاد خال شوند، تخریب کند. در هنگام استفاده از سیر، ممکن است حس سوزش در پوست به وجود آید که به طور کلی به عنوان یک واکنش طبیعی در نظر گرفته می‌شود. ولی باید به خاطر داشته باشید که تاثیر واقعی این روش ممکن است با توجه به نوع پوست و ویژگی‌های شخصی متفاوت باشد. همچنین، برای دست‌یابی به نتایج مطلوب، معمولاً نیاز به تکرار و استمرار دارد و انتظار از بین بردن خال در یک روز در خانه واقع‌بینانه نیست.

 

جوش شیرین و روغن کرچک

شما می‌توانید با ترکیب روغن کرچک و جوش شیرین، یک پماد کارآمد برای کمک به از بین بردن خال‌های خود تهیه کنید. با استفاده مداوم از این پماد در طی چند هفته، احتمالاً مشاهده خواهید کرد خال‌هایتان کاهش یافته و در نهایت از بین رفته‌اند. در واقع جوش شیرین می‌تواند خال‌ها را کمرنگ‌تر کند و روغن کرچک به ترمیم و مراقبت از پوست کمک می‌کند.

 

آبلیمو

 

استفاده از آب لیمو برای از بین بردن خال‌ها یکی از روش‌های خانگی رایج است. با چند بار استفاده روزانه از آب لیمو، ممکن است خال‌ها کمتر ظاهر و دیده شوند. این روش به‌خصوص برای خال‌های سطحی روی صورت بسیار مناسب است و می‌تواند به سفیدتر شدن خال‌ها کمک کند. با این حال، همچنان توصیه می‌شود قبل از انجام هر روشی با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

 

روش های از بین بردن خال سطحی و گوشتی

برای از بین بردن خال، روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع خال و سطح پراکندگی آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب هر یک از این روش‌ها بستگی به تصمیم پزشک دارد. توصیه می‌شود انتخاب روش را بر عهده پزشک خود بگذارید و به هیچ وجه اصرار به استفاده از روش خاصی نداشته باشید؛ چرا که هر روش برای نوع خاصی از خال جواب می‌دهد. در ادامه به بررسی روش‌های مختلف برداشتن خال می‌پردازیم.

 

* برداشتن خال با جراحی

 

از بین بردن خال

 

از بین بردن خال با استفاده از جراحی، در سه روش مختلف انجام می‌گیرد که در ادامه این سه روش را کاملا شرح می‌دهیم:

 

  1. تراشیدن

اولین روش برداشتن خال با جراحی، روش تراشیدن است. این کار معمولا با بی حسی موضعی انجام می‌شود. پزشک یک برش کوچک بر روی سطح خال ایجاد می‌کند و با تراشیدن سعی می‌کند آن را با قسمت دیگر پوست هم سطح کند. خال‌هایی که سطحی هستند با این روش بهترین نتیجه را می‌گیرند.

 

  1. برش

در این روش خال را با استفاده برش برمی‌دارند و پس از آن بخیه می‌زنند. در صورتی که خال بدخیم باشد و یا برجستگی داشته باشد نیز از این روش استفاده می‌کنند. اگر به دنبال از بین بردن خال صورت در یک روز هستید، این روش بهترین انتخاب است. در صورتی که پزشک مهارت کافی نداشته باشد ممکن است جای زخم در این روش باقی بماند؛ بنابراین تجربه و مهارت پزشک در این روش بسیار حائز اهمیت است.

 

  1. بیوپسی پانچ

این روش برای از بین بردن خال‌های کوچک استفاده می‌شود؛ با یک دستگاه خال را پانچ می‌کنند. این دستگاه دارای یک سری مربعی شکل است و برای برداشتن خال دور تا دور آن را احاطه می‌کند. معمولا برای خال‌های بزرگ از این روش استفاده نمی‌کنند؛ با این حال همه چیز به تشخیص پزشک بستگی دارد.

 

یک روش درمانی هم برای جوانسازی پوست و زیبایی بیشتر پوست وجود دارد. برای اینکه با این روش آشنا شوید می‌توانید مقاله پروفایلو چیست؟ را مطالعه کنید تا به طور کامل در مورد پروفایلو اطلاعات کسب کنید.

 

* برداشتن خال با استفاده از فریز کردن

برای خال‌هایی که عمق زیادی ندارند و سطحی هستند روش فریز کردن یا کرایو بهترین روش محسوب می‌شود. در این روش مقداری نیتروژن مایع بر روی خال زده می‌شود. با این کار یک شوک سرمایی به خال وارد می‌شود و خون رسانی به آن قطع می‌گردد. پس از آن پزشک می‌تواند خال را بردارد و بیمار نیز دردی حس نمی‌کند. خال‌های صورت با این روش برداشته می‌شوند. فریز کردن برای از بین بردن خال های سطحی صورت انتخاب مناسبی است.

 

* از بین بردن خال با سوزاندن

یکی از اولین و سریع ترین روش از بین بردن خال، سوزاندن آن است در این روش با دستگاهی به نام کوتر با استفاده از جریان الکتریکی گرمایی تولید می‌شود و با استفاده از آن دور تا دور خال سوزانده می‌شود. پزشک این روش را ادامه می‌دهد تا به ریشه خال برسد و آن را کاملا بسوزاند تا امکان رشد مجدد نباشد. اگر ریشه خال با استفاده از این روش به طور کامل سوزانده شود، احتمال عود کردن مجدد بسیار کم است. با وجود مهارت پزشک، اسکار و جای زخم در این روش به حداقل می‌رسد.

 

منگوله پوستی چیست؟ برای اینکه اطلاعات بیشتر در رابطه با علت و درمان منگوله پوستی کسب کنید میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.

 

* برداشتن خال با لیزر

 

سریع ترین روش از بین بردن خال

 

سریع ترین روش از بین بردن خال صورت، استفاده از لیزر است. با لیزر می‌توان بدون درد و خون ریزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن خال را برداشت. خال‌هایی که برجستگی ندارند و در ناحیه صورت هستند با استفاده از لیزر به خوبی برداشته می‌شوند.

دو نوع لیزر وجود دارد که برای برداشتن خال استفاده می‌شود. در نوع اول از لیزر CO2 استفاده می‌شود که با استفاده از آن، خال از ریشه برداشته می‌شود. قدرت این لیزر بالاست اما جای زخم بر جای نمی‌گذارد. معمولا خال‌های برجسته دارای ریشه مشخصی هستند و با استفاده از این روش به راحتی برداشته می‌شوند.

نوع دوم لیزر، لیزر روی یا ان دیاگ (Nd-YAG) است که برای برداشتن خال‌های صاف کاربرد دارد. سول‌های رنگدانه‌ای خال با استفاده از این لیزر برداشته می‌شوند اما این کار باید چندین بار انجام شود تا رنگدانه‌های به طور کامل تخریب شوند. با از بین بردن کامل رنگ دانه‌ها با استفاده از این لیزر، احتمال عود کردن مجدد آن بسیار کم است. به طور کلی حدود 8 تا 4 هفته فرصت لازم است تا رنگدانه‌ها واکنش خود را نشان دهند و مجدد لیزر شوند.

 

ممکن است در کنار همه این روش‌ها بپرسید بهترین کرم برای از بین بردن خال صورت چه کرمی است؟ توصیه ما این است که سمت این مدل کرم از بین بردن خال یا مواردی مثل این نروید زیرا ممکن است موجب ایجاد حفره‌هایی بر روی پوست شما شود و تا لایه‌های زیرین پوست را سوراخ کند، البته وقتی که شما با عمل جراحی خال را برمی‌دارید حفره‌ی کوچکی ایجاد می‌شود که کاملا طبیعی است بعد از آن از کرم‌های مخصوص ترمیم پوست استفاده میکنید (طبق تجویز پزشک‌تان) تا محل جراحی به خوبی بهبود یابد.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

در اینجا با انواع روش‌های از بین بردن خال آشنا شدیم و فکر میکنم به پاسخ سوال چگونه خال را از بین ببریم رسیده‎‌اید. انتخاب روش برداشتن خال با توجه به نوع خال و وسعت آن انجام می‌شود و تصمیم نهایی با پزشک است. بنابراین در روش تشخیصی پزشک مداخله نکنید و کاملا متناسب با تجویز پزشک، کار برداشتن خال را انجام دهید؛ در غیر اینصورت ممکن است مجدد خال رشد کند و یا جای زخم آن باقی بماند.

 

 

برای استعلام قیمت و خرید  مایع ماشین ظرفشویی فینیش به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

دسته‌بندی: بلاگ

نظر شما برای ما با ارزشه

3 دیدگاه

  1. فاطمه اسدی 05/06/1402 در 13:28 بعد از ظهر - پاسخ

    سلام میشه در مورد روش از بین بردن خال گوشتی با خمیر دندان هم توضیح بدید؟ اخه نمیخوام بسوزونم کنم روش خونگی میخوام
    ممنون

    • aloaras 05/06/1402 در 13:41 بعد از ظهر - پاسخ

      سلام و درود دوست عزیز؛
      استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن خال گوشتی توصیه نمی‌شود. اما در بعضی منابع ترکیب (زرچوبه، آرد، خمیر دندان) را برای برداشتن خال در منزل توصیه می‌کنند.
      همچنین ما در این مقاله روش‌هایی را برای شما مطرح کرده‌ایم که می‌توانید از آن استفاده کنید

      موفق باشید.

  2. .... 15/12/1402 در 22:51 بعد از ظهر - پاسخ

    من نمیخوام که خال رو. کامل از بین ببرم اما میخوام کمی اندازه خال کوچک تر بشه میشه لطفا یه راهی بهم بگید خیلی نیاز دارم بهش