راه های از بین بردن جوش در یک شب ( از بین بردن سریع جوش با مواد خانگی )

آخرین بروز رسانی: 22ام شهریور, 1402
از بین بردن سریع جوش

داشتن جوش روی صورت یک مصیبت واقعی است، به خصوص زمانی که برای چند روز روی صورت ما بنشیند. وقتی جوش به وجود آمد چه باید کرد؟ آیا هیچ ترفندی برای از بین بردن جوش برای همیشه و به صورت سریع وجود دارد؟ مطمئن باشید پاسخ مثبت است! امروز از شما دعوت می‌کنیم نکاتی را برای از بین بردن جوش تنها در یک شب کشف کنید.

راه های از بین بردن جوش برای همیشه

1- ناحیه آسیب دیده را کاملا تمیز کنید

راه های از بین بردن جوش در یک شب ( از بین بردن سریع جوش با مواد خانگی )

قبل از شروع درمان تمیز کردن ضروری است. استفاده از درمان روی ناحیه‌ای که هنوز پر از باکتری است، در واقع هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. صورت خود را از زیر آب بگذارید و با دستان تمیز خود یک صابون چرب یا ژل پاک‌کننده را روی صورت خود بمالید. بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید که رگ‌های خونی را منقبض کرده و منافذ را سفت می‌کند سپس با یک حوله تمیز آن را خشک کنید.

از استفاده دستکش یا اسفنجی که محل رشد باکتری‌ها هستند و می‌توانند ناحیه مورد نظر را بیشتر آلوده کنند، خودداری کنید. یکی از بهترین راه ها برای پاکسازی صورت استفاده از روش های سالنی می باشد. فیشیال صورت یکی از این روش هاست که در از بین بردن جوش برای همیشه نیز نقش دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنکه فیشیال صورت چیست؟ به مقالات دیگر مراجعه نمایید.

حتما بخوانید: رشد سریع موی سر

2- از بین بردن سریع جوش با گذاشتن یخ برای جوش‌های تازه

علت جوش صورت هر چه باشد زمانی که درحال از بین رفتن است با ایجاد التهاب شروع می‌شود و برای مبارزه با آن چندین راه حل در دسترس شماست. با استفاده از یک مکعب یخ شروع کنید. سرما باعث تسکین بافت‌ها و صاف شدن پوست می‌شود. برای تکمیل این فرآیند می‌توانید ماساژ صورت را ادامه دهید که گردش خون را تقویت کرده و التهاب را کاهش می‌دهد.

به یاد داشته باشید که همیشه قبل از ماساژ صورت، دست‌های خود را خوب بشویید. در صورت آسیب دیدن پوست باید از ماساژ دادن خودداری شود. سرما اثر منقبض کننده عروق دارد که بر روی پوست باعث سفت شدن منافذ می‌شود. همچنین سرما باعث کاهش اندازه جوش می‌شود. این روش درمانی نیست ، فقط هدف آن کاهش جوش درست قبل از قرار ملاقات است و این تصور را ایجاد می‌کند که جوش بسیار سریع کوچکتر می‌شود.

3- جوش را خشک کنید.

خشک کردن جوش برای ناپدید شدن سریع آن ضروری است. برای انجام این کار به سادگی از خمیر دندان، روغن درخت چای، آب نمک یا حتی آسپرین له شده مخلوط با آب استفاده کنید. همه این دستور العمل‌های خانگی مفید یا حتی معجزه آسا هستند زیرا باعث از بین بردن جوش‌ در یک شب می شود.

در عطاری‌ها و داروخانه‌ها محلول‌هایی پیدا می‌کنید که به شما کمک می‌کنند به سرعت جوش‌هایتان را از بین ببرید. آنها حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک هستند.

حتما بخوانید: روغن زیتون برای مو

4- خمیر دندان بمالید

راه های از بین بردن جوش در یک شب ( از بین بردن سریع جوش با مواد خانگی )

یکی از روش‌های قدیمی‌برای از بین بردن جوش‌ صورت، استفاده از خمیر دندان است. خمیردندان حاوی ماده لایه بردار و کم آب کننده سیلیس است که اثر خشک کردن جوش‌ها را دارد که به جذب آن کمک می‌کند. مراقب باشید که برخی از ترکیبات خمیردندان بسیار شیمیایی هستند و حاوی موادی هستند که پوست را تحریک می‌کنند. در نتیجه بهتر است یک خمیر دندان ارگانیک را انتخاب کنید.

5- برای از بین بردن جوش صورت کرم بنزوئیل پراکسید بخرید

بنزوئیل پراکسید که کمتر از خمیردندان طبیعی است، ماده‌ای قدرتمند است که برای دهه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و برای مبارزه با جوش ثابت شده است. در عرض چند هفته روی جوش‌ها مداوم اثر می‌گذارد. دوز می‌تواند از 2.5٪ تا 10٪ باشد. کرم‌ها و لوسیون‌های پراکسید معمولاً توسط پزشک یا متخصص پوست تجویز می‌شوند و فقط با نسخه پزشک قابل تهیه هستند. اگر جوش شما عود شده یا مزمن باشد، پزشک می‌تواند آن را برای شما تجویز کند.

6- با اسید سالیسیلیک درمان کنید

اسید سالیسیلیک خاصیت صاف کنندگی، تصفیه کنندگی و لایه برداری دارد. در ترکیب بسیاری از محصولات ضد جوش، به ویژه آنهایی که به صورت موضعی درمان می‌شوند این ماده وجود دارد. اگر این نوع محصول را آماده ندارید، از داروخانه اسید سالیسیلیک بخرید و قبل از هر کرم یا محصول دیگری، آن را با یک سواب پنبه‌ای روی جوش‌های ناخوشایند بمالید، از تمیز و خشک بودن پوست خود اطمینان حاصل کنید و از زدن به ناحیه دور چشم خودداری کنید.این محصول با خاصیتی که دارد به از بین بردن سریع جوش های صورت کمک می کند.

حتما بخوانید: رفع گودی زیر چشم

7- پوست موز را روی پوست بگذارید

پوست موز یک داروی قدیمی ‌است که در ابتدا برای درمان نیش حشرات و پشه استفاده می‌شد. خواص ضد عفونی کننده آن به همان اندازه در از بین بردن جوش برای همیشه موثر خواهد بود. تکه‌ای از پوست موز را ببرید و داخل پوست را مستقیماً روی جوش بمالید.

پوست موز را با کمی‌نمک، یک قاشق چایخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. حدود ده دقیقه به صورت پخش شده روی جوش بمالید سپس با آب شفاف بشویید. همچنین از ماسک آلوئه ورا در از بین بردن جوش میتوانیدا استفاده نمایید.

8- نمک دریایی صورت را لایه برداری می‌کند

راه های از بین بردن جوش در یک شب ( از بین بردن سریع جوش با مواد خانگی )

نمک دریا خواص زیادی برای پوست دارد. نمک به دلیل بافت دانه‌دار آن، یک ماده ایده‌آل برای ترکیب با محصولات زیبایی روزانه‌تان است تا به آرامی‌پوست را لایه برداری کند. نمک همچنین در جذب سموم از پوست بسیار موثر است. نمک دریا در میان خواص فراوانی که دارد، گردش خون را نیز تقویت کرده و تخلیه مایعات ذخیره شده در جوش سطح صورت را ممکن می‌سازد. توصیه می‌شود نمک دریا را با کمی‌ آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس خمیر را روی صورت بمالید و به آرامی ‌مالش دهید و در نهایت با آب کاملاً بشویید. اینکار به از بین بردن سریع جوش کمک می کند. فراموش نکنید که داشتن یک روتین مراقبت از پوست روزانه می تاوند تا حدود بسیار زیادی جوش های صورت را کنترل کند.

حتما بخوانید: مزوتراپی چیست

9- از یک کمپرس گرم استفاده کنید

استفاده از کمپرس گرم می‌تواند به باز شدن منافذ جوش در سطح پوست کمک کند و آن را بهبود بخشد. گرما همچنین می‌تواند به تسکین درد کمک کند. یک کمپرس تمیز تهیه کنید و آن را در آب گرم (اما نه در حال جوش) قرار دهید، سپس سعی کنید آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی جوش نگه دارید. این عمل را سه تا چهار بار در روز تکرار کنید تا زمانی که قابل مشاهده باشد. سپس ناحیه اطراف جوش را تمیز کنید، از دست زدن به آن خودداری کنید و تا زمان از بین بردن جوش صورت از مواد آرایشی استفاده نکنید. سریع ترین روش از بین بردن خال کدامند؟ در مقاله ی دیگری در الو ارس به این موضوع پرداخته ایم و سریع ترین روش های برداشتن خال را توضیح داده ایم.

10- از چای سبز استفاده کنید

در حالی که چای سبز به دلیل خواص ضد احتقان خود هنگام استفاده در اطراف چشم شناخته شده است، همچنین یک محصول پر خاصیت بوده که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که با تمیز کردن این ناحیه به کاهش جوش‌ها کمک می‌کند. یک کیسه چای سبز را در آب جوش دم کنید، بگذارید چند دقیقه خنک شود و سپس کیسه‌ای که هنوز داغ است را مستقیماً روی جوش‌ها بمالید.

همچنین یکی از خواص ماسک طلا از بین بردن جای جوش است برای رفع این مشکل است می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. اما توجه کنید که استفاده بیش از حد از این ماسک نیز مضر می باشد. عوارض ماسک طلا و فواید آن برای پوست را در مقالات دیگر بررسی کرده ایم.

برای خرید قرص ظرفشویی فینیش با بهترین قیمت از فروشگاه الو ارس دیدن فرمایید.

دسته‌بندی: بلاگ