خواص روغن زیتون برای مو ( ⚡روش های استفاده روغن زیتون برای مو )

آخرین بروز رسانی: 12ام آذر, 1402
فواید روغن زیتون برای مو

برخی از رفتارهای ما بر سلامت موهای ما تأثیر می‌گذارد که به مرور زمان ممکن است کدر و شکننده شوند. بنابراین مهم است که یک روتین سالم داشته باشید و از مواد طبیعی ترمیم‌کننده مو استفاده کنید. در ادامه توصیه‌هایی برای تقویت مو زیبای و تاثیر روغن زیتون برای مو آورده شده است.

این روغن سرشار از ویتامین‌ها، یک یار عالی برای تصعید و زیبایی موهای شماست. استفاده آسان و طبیعی بودن آن را به سلاحی انکارناپذیر برای تکمیل زیبایی موهای شما تبدیل می‌کند. روغن زیتون چه فوایدی برای موهای شما دارد؟ آیا برای انواع مو قابل استفاده است؟ چگونه روغن زیتون خود را روی موهای خود بمالید؟ ما همه چیز را به شما می‌گوییم.

خواص روغن زیتون برای مو

روغن زیتون یک عنصر شاخص است که سرشار از فواید مختلف برای پوست سر با هر نوع مو و هر مشکل مویی است. اگر در حین انجام روغن درمانی با روغن زیتون لکه روغن بر روی لباستان ریخت می توانید از روش از بین بردن لکه چربی با سرکه استفاده کنید که در مقالات دیگر به طور کامل توضیح داده شده است.

فواید روغن زیتون برای مو

1. روغن زیتون موهای خشک شما را مرطوب می‌کند

موهای خشک و شکننده نیاز به درمان خاصی دارند زیرا بسیار شکننده هستند اگر از حالت دهنده های مو مانند موس مو و ژل ها استفاده می کنید که خشکی موها بسیار آسیب زننده است. روغن زیتون به دلیل خاصیت مغذی و مرطوب کنندگی از موهای شما در برابر تهاجمات خارجی محافظت می‌کند.

هفته ای یکبار کمی‌ روغن زیتون به انتها و طول موها بمالید و بگذارید یک شب بماند. وقتی از خواب بیدار شدید، دو بار با آب ولرم بشویید و شامپو بزنید. همچنین استفاده از ماسک آبرسان را در قسمت انتهایی و میانی قد موی خود فراموش نکنید. پس از آن موهای شما کاملاً تغذیه و سالم خواهند شد و از خواص روغن زیتون برای مو استفاده خواهید کرد.

2. روغن زیتون موهای وز شما را ترمیم می‌کند

فواید روغن زیتون برای موهای وز و مجعد ضروری است! سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها، آبرسانی عمیق و بازسازی پوست سر را برای شما به ارمغان می‌آورد که درخشنده و زیبا شدن نتیجه آن است.

اگر این روغن گرانبها برای شما جذابیت دارد، توصیه می‌کنیم برای اطمینان از کیفیت مطلوب، از روغن فوق بکر فشرده سرد و ترجیحا روغن ارگانیک استفاده کنید. از روغن زیتون فشرده پرهیز کنید، زیرا بسیاری از فواید آن را از دست می‌دهد.

اگر موهایتان به دلیل استفاده از رنگ موهای نامناسب لطافت و براقیت خود را از دست داده می توانید در یک دوره چند ماهه برای درمان موهای خود از این روغن استفاده کنید. و فراموش نکنید برای خرید رنگ مو به برندهای معتبر مراجعه کنید.

 

3. روغن زیتون به مبارزه با موخوره کمک می‌کند

برای درمان موخوره شدید، روغن زیتون گیاهی محصول معجزه آسایی است که موخوره شما را رام می‌کند و به شما امکان می‌دهد موهایی یکنواخت و راحت شانه کنید. یکی دیگر از مواد طبیعی که به رفع موخوره کمک می کند سرکه سیب است برای اطلاعات بیشتر در مورد خواص سرکه سیب برای مو مقالات دیگر ما را بخوانید.

4. روغن زیتون باعث رشد مو می‌شود

روغن زیتون سرشار از ویتامین E است، از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد آنها را تحریک می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا گردش خون پوست سر را تقویت و موثر کنند. برای افزایش رشد مو می توانید همچنین از روش های درمانی مانند مزوتراپی استفاده نمایید. پاسخ به این سوال که مزوتراپی چیست و چه تاثیری دارد را در مقالات دیگر بخوانید.

حتما بخوانید: دلایل گودی زیر چشم

5. روغن زیتون پوست‌های حساس را تسکین می‌دهد

ماساژ با روغن زیتون یک راه ساده و موثر برای غلبه بر خارش، رفع شوره سر و انواع تحریکات است. برای انجام این کار، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر را به موهای خود بمالید، آن را در یک حوله داغ بپیچید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند.

پس از این کار، پوست سر را به آرامی ‌ماساژ دهید و سپس شامپو بزنید. این دستور برای نتایج تضمین شده و موهایی با حساسیت کمتر باید هفته‌ای یکبار استفاده شود. فراموش نکنید بعد از استفاده از روغن زیتون حتما موهای خود را با شامپو بشویید چون باقی ماندن چربی بر روی موها یکی از عوامل آسیب زای مو می باشد برای شست وشوی مو در کنار تقویت آن می توانید از شامپو آلپسین اصل استفاده نمایید.

۶. روغن زیتون فیبر مو را تغذیه می‌کند

خواص روغن زیتون برای مو

تمام روغن‌های گیاهی طبق تعریف غنی از اسیدهای چرب، مو را تغذیه می کنند. اما روغن زیتون شامل فهرست بلندبالایی از ویتامین ها است. به ویژه از نظر پلی فنول بسیار غنی است. این مولکول‌های گیاهی قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارند که این خواص روغن زیتون برای مو و برای مراقبت مو می باشند و بنابراین رشد موها نیز با مراقبت بهتر خواهد شد و رشد سریع مو اتفاق می افتد.

۷. روغن زیتون رنگ را تصعید می‌کند

فواید دیگر روغن زیتون برای موهای رنگ شده است به دلیل غلظت بالای پلی فنول‌ها و ویتامین‌ها برای تقویت موهای رنگ بسیار عالی عمل میکند. روغن زیتون برخلاف سایر روغن‌ها که باعث ضعیف شدن مو می شود، درخشندگی رنگ شما را حفظ کرده و محو شدن آن را به تاخیر می‌اندازد. همچنین روغن زیتون به محدود کردن اثر اشعه ماوراء بنفش نیز کمک می‌کند.

چه موقع از روغن زیتون برای مو استفاده کنیم؟

بهترنی زمان برای استفاده از روغن زیتون برای مو پیش از حمام و در طی روغن درمانی گرم می باشد. در این زمان کافی است از طریق روش‌های گفته شده در ادامه از فواید این روغن بهره ببرید. سعی کنید زمان استفاده از روغن زیتون موهایتان تمیز باشد تا مواد مفید آن به خوبی به موهای شما جذب شود.

استفاده از روغن زیتون برای مو چند بار در هفته مجاز است؟

به طور کلی هر روغن درمانی که برای بهبود ساقه مو انجام می شود نباید بیش از اندازه انجام شود در غیر اینصورت خود موجب اسیب زدن به ساقه مو خواهد شد. مقدار مجاز استفاده از این روغن برای استفاده از تاثیر روغن زیتون بر مو حداکثر دو بار در طول هفته می‌باشد. توجه کنید بعد از استفاده از این روغن به خوبی ساقه مو رو با مواد شوینده و شامپو بشویید یکی از شامپوهای مناسب برای چربی زدایی مو هد اند شولدرز می باشد برای خرید و استعلام  قیمت شامپو هد اند شولدرز به فروشگاه مراجعه کنید.

طرز استفاده از روغن زیتون برای مو

طریقه استفاده روغن زیتون برای مو

• روغن زیتون (ترجیحا ارگانیک)
• عسل
• کمی‌آب
• مرکبات
• آ‌بمیوه‌گیری
• یک صافی چای
• یک قاشق غذا خوری

مراحلی که باید دنبال کرد:

  • 1) با استفاده از آبمیوه‌گیری، نصف لیمو را فشار دهید و آب آن را از صافی چای رد کنید.
    2) 2 قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه بریزید.
    3) حدود 20 ثانیه آن را در مایکروویو بگذرانید تا غلظت مایع بیشتری داشته باشید و راحت‌تر اعمال شود.
    4) 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 5 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید.
    5) در نهایت، 4 قاشق چایخوری روغن زیتون را اضافه کنید. با دقت مخلوط کنید تا یک مخلوط همگن به دست آید.
  • 6) سپس به مدت 1 ساعت اجازه بدید بر روی موهایتان باقی بماند و بعد با شامپوی مناسب موای خود را پاک نمایید.

نحوه استفاده از روغن زیتون برای مو به ساده ترین روش

مضرات روغن زیتون برای مو

در این روش استفاده روغن زیتون برای مو با باز کردن گره موهای خود با برس شروع کنید. مهمتر از همه این نکته است که نباید موهای خود را خیس کنید؛ ما موهای خشک را برای این نوع ماسک ترجیح می‌دهیم! مطمئن شوید که ریشه‌ها را لمس نکنید تا اثر چربی ایجاد نشود.

هنگامی‌که ماسک به درستی استفاده شد، موهای خود را در یک حوله گرم بپیچید تا درمان به خوبی در پوست سر شما نفوذ کند. 25 دقیقه تا 1 ساعت بسته به نوع موهایتان بماند و ماسک موی خود را طوری درست کنید که عسل و لیمو عمیقاً از بین بروند و سپس با شامپوی مناسب اقدام به شستن موهای خود نمایید برای شستن مو می توانید ازشامپو گلیس اصل استفاده نمایید.

استفاده زیاد از روغن زیتون برای موهای رنگ شده توصیه نمی‌شود، زیرا این روغن گیاهی حاوی مقدار زیادی تانن است، ماده‌ای که باعث کدر شدن رنگ شما می‌شود. برای مراقبت منظم، محصولاتی مانند روغن آرگان یا روغن بادام شیرین را مد نظر قرار دهید.

خرید شامپو solex اصل مناسب برای انواع مو در فروشگاه الو ارس

عوارض روغن زیتون برای مو

حتی اگر خاصیت روغن زیتون برای مو بی نظیر باشد اما ممکن است برخی از ناراحتی‌ها را هم به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، مالیدن روغن به موها می‌تواند رنگ موها را کدر کند، مخصوصاً موهای رنگ شده که این اتفاق برای بسیاری از افراد می‌افتد. برای جلوگیری از کدر شدن موهای رنگ شده و حفظ شادابی آن‌ها می‌توانید از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده نمایید اگر با بهترین شامپو ها برای موی رنگ شده آشنایی ندارید مقالات دیگر را بخوانید.

دومین مورد از عوارض روغن زیتون برای مو این است که می‌تواند باعث از دست دادن حجم مو شود. این پدیده به خصوص زمانی رخ می دهد که از روغن زیتون بیش از حد استفاده می‌کنید، بنابراین زمانی که موهای شما کمی خشک است، روغن را به انتهای آن بمالید و بعد از گذشت یک الی 2 ساعت آن را با شامپواصل بشویید و تمام می توانید از انواع شامپو کلیر اصل استفاده کنید.!

مضرات اصلی روغن زیتون برای مو زمانی آشکار می شود که بیش از یک تا 2 ساعت بر روی مو بماند و شسته نشود. در اینصورت نه تنها فایده ای برای موهای شما ندارد بله باعث آسیب هایی نظیر خشکی و دهیدراته شدن مو نیز می شود. کم آب بودن مو منجر به نازک شدن آن ها می‌شود اگر با علت نازک شدن موها آشنایی ندارید مقالات دیگر را بخوانید.

در بعضی از اوقات روغن زیتون با بعضی از موها سازگاری ندارد این موضوع را با بار دوم یا سوم متوجه خواهید شد. در صورتی که روغن زیتون با موهای شما سازگاری نداشته باشد موجب خشکی و تشدید وز موها خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت قرص ماشین ظرفشویی فینیش در انواع مدل ها به فروشگاه الو ارس مراجعه کنید.

دسته‌بندی: بلاگ